Ekspert: Rozwiązania RFID mogą zwiększyć precyzję określania zasobów do 95 proc.
By
kamils
at 2019-11-07 • 1 kolekcjonuje • 1245 odwiedzeń strony
Technologia identyfikacji radiowej RFID odgrywa coraz
ważniejszą rolę przy wsparciu wielokanałowego handlu detalicznego. -
Zastosowanie tego rozwiązania jest szczególnie istotne w obliczu
zmieniających się potrzeb konsumentów, którzy coraz częściej wymagają
bieżącego wglądu w przebieg prowadzonego procesu dostawy zakupionych
towarów. Sprzedawcy, chcąc sprostać wymaganiom młodych konsumentów,
muszą nie tylko ulepszyć metody rejestracji i zarządzania informacjami o
towarach, ale również usprawnić bieżącą komunikację między personelem i
zaoferować im dostęp do pełnych danych o produktach i zapasach - mówi
Jacek Żurowski, dyrektor regionalny Zebra Technologies w Europie
Środkowej.
Technologia RFID jest wymiernym wsparciem przy procesie
inwentaryzacji sklepów czy też magazynów. Warto zauważyć, że szacowana
dokładność inwentaryzacji towarów przy użyciu standardowych narzędzi do
identyfikacji wynosi około 65%. – Rozwiązania RFID mogą zwiększyć
precyzję określania zasobów do 95%, podczas gdy prawdopodobieństwo
wystąpienia niedoboru zapasów może zostać zmniejszone aż o 80% – dzięki
etykietowaniu RFID na poziomie produktu. Z badań prowadzonych przez
firmę Zebra Technologies wynika, że wdrożenie tego rozwiązania w branży
retail pozwala na obniżenie kosztów związanych z zasobami towarów
dostępnymi w sprzedaży. Co ciekawe, sprzedawcy detaliczni deklarują
zmniejszenie stanu zapasów o ponad 75% po przejściu z ręcznego na
zautomatyzowany system RFID do liczenia produktów. Co więcej,
technologia RFID na poziomie artykułów generuje wzrost liczby
sprzedawanych produktów na transakcję aż o 19% – tłumaczy Jacek
Żurowski.
Często dane inwentaryzacyjne nie są dokładne, a
zamówienia muszą być realizowane w odległości setek kilometrów od
założonego miejsca dostarczenia towaru – podczas gdy mogłyby być
przetwarzane lokalnie. – Nowe pokolenie konsumentów chce znać najbliższe
źródło zamawianych towarów, ponieważ oczekuje szybkiej dostawy
produktów, a technologia RFID wychodzi naprzeciw ich potrzebom. To
rozwiązanie umożliwia również sprzedawcom detalicznym ograniczenie
zbędnego bufora zapasów, dzięki któremu detalista ma pewność, że posiada
w magazynie produkty, które są dostępne w sprzedaży. RFID usprawnia
również przetwarzanie zwrotów, w tym klasyfikację zapasów i wysyłkę do
właściwego magazynu lub sklepu – dodaje przedstawiciel Zebra
Technologies.
Jego zdaniem w nadchodzących latach możemy
spodziewać się szerszego rozpowszechnienia technologii RFID w handlu
detalicznym, jak również w przesyłkach kurierskich czy pocztowych.
źródło: dlahandlu.pl
1 Odpowiedzi | Ostatnia aktualizacja: 2019-11-07
▲
A to heee