Dr inż. Karolina Kozłowska, prezes Smart Technology
Group uważa, że jest sposób, by całkowicie legalnie sprzedawać produkty
także w niedziele. Służy do tego inteligentna przymierzalnia
wykorzystująca radiową technologię RFID - deklaruje.
Klient wybiera z półki interesującą go odzież, buty lub akcesoria.
Każdy z wystawionych produktów zawiera tag RFID – może to być etykieta
lub naklejka, w której zapisane są szczegółowe informacje nt.
przedmiotu. Dzięki takiemu oznaczeniu jest on automatycznie
identyfikowany przy wniesieniu go do przymierzalni. Na dotykowym ekranie
lub lustrze wyświetlają się zabrane przez klienta produkty wraz z
takimi danymi jak np. dostępność (rozmiary, kolory), materiał wykonania
bądź obowiązujące promocje. Pojawić się mogą także podpowiedzi, jakie
inne ubrania lub buty pasowałyby do tych już wybranych.
Klient
następnie może bez jakiegokolwiek udziału sprzedawcy dokonać zamówienia.
Wystarczy parę kliknięć w ekran lub lustro, by doprowadzić do
zakończenia transakcji. Cała czynność byłaby traktowana jak internetowe
zakupy.
Sprzedawcy mogą dzięki prowadzonym statystykom – na bieżąco
monitorować poziom zainteresowania poszczególnymi towarami. Wiedzą,
które z nich kupowane są najczęściej i przez to łatwiej planować
dostawy, a tym samym optymalizować zyski i ograniczać straty. Mało
popularne towary nie są po prostu zamawiane, ustępując miejsca tym
chętniej kupowanym.
Technologia RFID obsługująca takie inteligentne
przymierzalnie może być bezproblemowo sprzęgnięta z programem
lojalnościowym, zakupowymi aplikacjami mobilnymi oraz systemem click
& collect.
źródło: http://www.dlahandlu.pl